Vandaag vóór 12.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis!

Klachten

Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wij zijn namelijk blij met u als klant! Indien u toch een klacht heeft over onze webshop dan verwijzen wij u graag naar Thuiswinkel.org terecht.Zij helpen je in drie stappen verder.
Stap 1:
Dien je klacht in
via ons klachtenformulierStap 2:
Gratis 
klachtenbemiddelingStap 3:
Naar de Geschillen-
commissie of rechter 
 

Stap 1: Dien je klacht in bij de webwinkel of via ons klachtenformulier. Wij horen graag van je als je een klacht hebt over een webwinkel. Klachten die je bij ons indient, worden in eerste instantie rechtstreeks aan de webwinkel doorgestuurd. Wij vragen altijd eerst aan ons lid of zij je klacht willen oplossen. Je kunt het klachtenformulier gebruiken voor leden van Thuiswinkel.org én voor niet-leden.
Let op: klachten over niet-leden sturen wij alleen door naar de betreffende webwinkel. Alleen wanneer de webwinkel wél lid is kunnen wij helpen met stap 2 en 3.  
Naar het klachtenformulier >
Stap 2: Gratis klachtenbemiddeling (als de webshop het onvoldoende oplost). Wij verwachten dat je na het versturen van het klachtenformulier binnen zeven dagen een reactie krijgt van de webwinkel. Ontvang je geen reactie of wordt je klacht niet naar tevredenheid opgelost, neem dan contact met ons op. Wij helpen je gratis verder met klachtenbemiddeling. Je kunt dat doen door te reageren op de e-mailbevestiging die je ontvangt na het verzenden van het klachtenformulier.
Stap 3: Naar de Geschillencommissie of naar de rechter Als klachtenbemiddeling niet tot het gewenste resultaat leidt, is er een zogenaamd geschil ontstaan. Je kunt dit geschil voorleggen aan de rechter of aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. De commissie valt onder de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) in Den Haag en is onafhankelijk van Thuiswinkel.org. De Geschillencommissie behandelt alléén geschillen met webwinkels die lid zijn van Thuiswinkel.org. De kosten voor het indienen van een geschil is € 52,50.
Je kunt vier weken na het indienen van je klacht gebruikmaken van de Geschillencommissie. Dit geeft de webshop de tijd om jouw klacht in onderling overleg op te lossen. Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de (bindende) uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit noemen we de 'branchegarantie'. Mocht een lid van ons geen gevolg geven aan de uitspraak van de Geschillencommissie en ook niet reageren op herinneringen, neem dan contact met ons op via juridisch@thuiswinkel.org. Wij zorgen er dan voor dat je alsnog je vergoeding ontvangt. Stuur altijd een kopie van de uitspraak mee wanneer je een beroep doet op de branchegarantie.
Let op: klachten over financiële dienstverleners zoals banken, verzekeraars of intermediairs worden voorgelegd aan het Klachtinstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). De Financiële Ombudsman bemiddelt tussen jou en de financiële dienstverlener. Lukt dat niet of vindt de Ombudsman dat bemiddeling geen zin heeft, dan neemt de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening een beslissing. Lees hier de procedure van Kifid.
Geen garantiefondsThuiswinkel Waarborg is geen garantiefonds. Wanneer een bij ons aangesloten webwinkel failliet gaat, of in surséance van betaling verkeert, kan Thuiswinkel.org er niet voor zorgen dat je je (aan)betaling terugkrijgt.